Morud Idrætsforening Løbeklub – MIL

Idrætsorganisationerne har justeret anbefalingerne, så udendørs idræt uden kropskontakt godt kan genoptages! Så det gør vi fra i næste uge, altså fra mandag den 27. april.

Det er dog helt afgørende, at de generelle krav fra sundhedsmyndighederne overholdes!

Det indebærer:
– at vi ikke må samles flere end 10 personer.
– at vi skal holde en afstand på 2 meter til andre personer.
– ar host eller nys sker i albuen.
– at man skal holde sig hjemme, hvis man har symptomer, som fx feber, hoste, muskelømhed – og gå straks hjem selv ved milde symptomer.
– vær opmærksom på de særlige risikogrupper som defineret af Sundhedsstyrelsen.

Sådan gør vi i Morud løbeklub:
Vi fastholder normale træningstider, mandag og torsdag kl. 18:00. Vi mødes i de hold, vi skal følges i, og holdene løber hver sin vej.

– ny mellemgruppe mødes ved indkørslen til p-pladsen ved hallen.
– mellemgruppe mødes banestien på P-pladsen ved hallen.
– rutinerede løbere mødes foran tennisbanerne.

VIGTIGT!!!
I må ikke stå sammen og vente.
Ingen kram eller håndtryk.
Alle tager hjem umiddelbart efter træning.

Vi glæder os! 🏃🏽‍♀️🏃🏼‍♂️☀️

Vi løber hver torsdag kl. 18.00. Vi mødes ved Langesøhallerne, hvor der mulighed for at benytte hallens faciliteter.

Vi har DGI- og DAF-uddannede løbeinstruktører i løbeklubben, så vi kan lave mindre grupper og tilbyde løbetræning på flere niveauer.

Vores begyndergruppe løber efter et 12 ugers træningsprogram, der har som mål at kunne løbe 5 km. Begynderholdet er for dig, der aldrig har løbet før, eller som ønsker at genoptage løb efter en længere pause. Begynderholdet tager udgangspunkt i at give nye løbere succesoplevelser, som er med til at styrke motivationen og lysten til at gøre løb til en naturlig del af hverdagen. Programmet bygger på en kombination af løb og gang, hvor træningsmængden øges langsomt, således at belastningen på led mindskes og kroppen langsomt vænnes til at løbe. Som noget nyt løber begyndergruppen både mandag og torsdag kl. 18.00 med start fra Langesøhallerne.

Vi tilbyder en ”mellemgruppe”, som er tænkt som en naturlig fortsættelse af begynderholdet.

Endelig har vi vores gruppe af erfarne løbere, som snildt kan tilbagelægge 8-12 km på en træningsaften.

Den ugentlige træning bygges op med opvarmning og opvarmningsløb, fartlege, stafetter, interval- eller bakketræning samt afjog tilbage til hallen. Indimellem laver vi træning på tværs af grupperne og spiser sammen efter træning. Vores mål er, at alle bliver udfordret og får ”noget ud af træningen”, samtidig med at vi gerne vil dyrke fællesskabet og det sociale i en ellers individuel sportsgren.

Om sommeren løbes i skoven, på veje og stier, bakke op og bakke ned i den skønneste natur. Om vinteren løbes i Morud by, når det er for mørkt i skoven.

Der er mange fordele ved at løbe i løbeklub:

• Der er altid nogle at løbe sammen med.

• Træningsvejledning/sparring fra erfarne instruktører.

• Motivation til at komme afsted. Der står nogle og venter på mig.

• Motivation på de hårde ture og intervaller – og på de dage, hvor det bare er hårdt!

• Nye venskaber og nye mennesker at tage til løb sammen med.

HUSK tilmelding og betaling af kontingent for 1 år ad gangen (følger kalenderåret).