Morud Idrætsforening Løbeklub – MIL

COVID-19-forholdsregler:

Efter skærpelsen af restriktionerne, har vi besluttet følgende:

Vi fastholder normale træningstider, mandag og torsdag kl. 18:00. Vi mødes i de hold, vi skal følges i, og holdene løber hver sin vej.

Det indebærer, at de generelle krav fra sundhedsmyndighederne fortsat overholdes:

– at vi ikke må samles flere end 10 personer.
– at vi skal holde en afstand på 2 meter til andre personer.
– at host eller nys sker i albuen.
– at man skal holde sig hjemme, hvis man har symptomer, som fx feber, hoste, muskelømhed – og gå straks hjem selv ved milde symptomer.
– vær opmærksom på de særlige risikogrupper som defineret af Sundhedsstyrelsen.

OG

📌 begyndergruppen mødes ved busstoppestedet overfor Brugsen.
📌 øvrige løbere mødes ved broen ved Langesøhallerne.

Hvis der er mere end 10 løbere ét af stederne, deles prompte i to grupper med hver sin instruktør!

Vi løber hver mandag og torsdag kl. 18.00. Vi mødes ved Langesøhallerne, hvor der mulighed for at benytte hallens faciliteter.

Vi har DGI- og DAF-uddannede løbeinstruktører i løbeklubben, så vi kan lave mindre grupper og tilbyde løbetræning på flere niveauer.

Vores begyndergruppe, gruppe 1 løber efter et 12 ugers træningsprogram, der har som mål at kunne løbe 5 km. Begynderholdet er for dig, der aldrig har løbet før, eller som ønsker at genoptage løb efter en længere pause. Begynderholdet tager udgangspunkt i at give nye løbere succesoplevelser, som er med til at styrke motivationen og lysten til at gøre løb til en naturlig del af hverdagen. Programmet bygger på en kombination af løb og gang, hvor træningsmængden øges langsomt, således at belastningen på led mindskes og kroppen langsomt vænnes til at løbe. 

Vi starter ny begyndergruppe mandag d. 7. september. 

Vi tilbyder en gruppe 2, som er tænkt som en naturlig fortsættelse af begynderholdet, dvs. vi fortsætter med at løbe 4,5 – 5 km., så kroppen vænnes til distancen.

Vores gruppe 3 er tiltænkt løbere, som løber 6 – 8 km i tempo 6:30.

Endelig har vi vores gruppe 4, som løber 8 – 12 km på en træningsaften.

Den ugentlige træning bygges op med opvarmning og opvarmningsløb, fartlege, stafetter, interval- eller bakketræning samt afjog tilbage til hallen. Indimellem laver vi træning på tværs af grupperne og spiser sammen efter træning. Vores mål er, at alle bliver udfordret og får ”noget ud af træningen”, samtidig med at vi gerne vil dyrke fællesskabet og det sociale i en ellers individuel sportsgren.

Om sommeren løbes i skoven, på veje og stier, bakke op og bakke ned i den skønneste natur. Om vinteren løbes i Morud by, når det er for mørkt i skoven.

Der er mange fordele ved at løbe i løbeklub:

• Der er altid nogle at løbe sammen med.

• Træningsvejledning/sparring fra erfarne instruktører.

• Motivation til at komme afsted. Der står nogle og venter på mig.

• Motivation på de hårde ture og intervaller – og på de dage, hvor det bare er hårdt!

• Nye venskaber og nye mennesker at tage til løb sammen med.

HUSK tilmelding og betaling af kontingent for 1 år ad gangen (følger kalenderåret).